Yaşar Gazioğlu İlkokulu Müdürlüğünce yürütülen ve Ünye'de bulunan tüm resmi ve özel okulların ilkokul 1, 2, 3 ve 4. sınıf düzeyinde öğrenim gören öğrencileri kapsayan "Ünye'de Yunus Emre Her Yerde" Temalı Şiir Okuma Yarışması için tanıtım filmi çalışması tamamlandı.
Yaşar Gazioğlu İlkokulu bünyesinde düzenlenecek olan 'Ünye'de Yunus Emre Her Yerde' temalı şiir okuma yarışması için öğrenciler hazırlıklarını tamamlarken, tanıtım filmi çalışması da tamamlanarak yayınlanmaya başlandı. Yarışma kapsamında Mart ayında okul seçmelerinden birinci seçilen öğrenciler, 9 Nisan 2025 Çarşamba günü Grup Yarışmalarına katılacak. Grup Yarışmalarında birinci seçilen 5 öğrenci için de 10 Nisan 2025 Perşembe günü Grup Birincileri Yarışması düzenlenecek.
Böylece Ünye'de Yunus Emre şiirini en güzel okuyan ilk 5 öğrencimiz seçilerek Yaşar Gazioğlu İlkokulu Müdürlüğünce 29 Nisan 2025 Salı günü düzenlenecek "Ünye'de Yunus Emre Her Yerde" Temalı Yunus Emre Programı'nda eserlerini seslendirecek.
Program kapsamında, seçilen ilk 5 öğrenciye ve öğretmenlerine ödülleri verilecektir. Ayrıca okullarda seçilen diğer tüm okul birincilerine ve öğretmenlerine de programda ödülleri verilecek.
Yarışmanın amacı nedir?
1. Kültürel mirasımızı ve bu miras içerisinde yer alan ünlü halk ozanı Yunus Emre'nin Türkçe'yi en güzel ve sade şekliyle kullanarak duygularını dile getirdiği şiirlerini geniş kitlelere tanıtmak.
2. Yunus Emre'nin kişiliğinde Anadolu insanının sevgi, hoşgörü ve yüce gönüllük kültürünü tanıtmak.
3. Yunus Emre'nin ulusal kültürünün zenginlikleri kapsamında tanıtılması ve hak ettiği ilgiyi bulmasını sağlamak.
4. Yunus Emre şiirlerinin Ünye ilçesindeki ilkokul öğrencileri tarafından en güzel şekilde seslendirilmesini sağlamak.
5. İlkokul düzeyindeki öğrencilerin kişisel gelişimlerine ve özgüvenlerini arttırmalarına katkıda bulunmak, estetik duyum, sahne sanatı beğenilerini geliştirmek.
6. Öğrencilerde ders dışı sanatsal etkinliklerde bulunma alışkanlığı ve zevkinin oluşmasına katkı sağlamak.
7. Sevgi, hoşgörü, başkalarına saygı, bilginin yaşama aktarılması, kendini ifade etme, üretilenlerin gelecek kuşaklara aktarılması gibi kazanımlara ulaşmak.
8. Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde benimsenen "Köklerden Geleceğe" anlayışından yola çıkarak Yunus Emre'nin her bir şiirinde dile getirdiği sevgi ve hoşgörü gibi değerleri anlamalarını sağlamak.
9. Öğrencilerin Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde benimsenen çok yönlü gelişimini destekleyen millî ve manevi değerlerimiz istikametinde oluşturulan Erdem-Değer-Eylem Modeli, sistem okuryazarlığı ile birlikte sosyal ve duygusal öğrenme becerilerini geliştirmek.