Dicle Üniversitesi Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Tuncay Akçadağ, 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Taslağı ile Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Canik Okulları modellemesinin karşılaştırılması konusunda bir seminer düzenledi.
Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Canik Okullarında düzenlenen programa Ünye İlçe Milli Eğitim Müdürü Murtaza Alan ve şube müdürleri, özel büro temsilcileri, basın mensupları ve Fen Bilimleri Canik Okulları Kurucusu Hüseyin Duman ile birlikte yönetici kadrosu katıldı.

Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Canik Okulları, düzenlenen seminerle, geleceğin eğitim anlayışını şekillendiren önemli bir etkinliğe ev sahipliği yaptı. Seminerde, Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Canik Okulları'nın uyguladığı öğrenci merkezli eğitim modeli detaylı bir şekilde ele alındı. Prof. Dr. Akçadağ, okulun, öğrencilerin sadece akademik başarılarını değil, aynı zamanda ruhsal, sosyal, kültürel, bedensel ve zihinsel gelişimlerini de destekleyen bütünsel bir yaklaşım benimsediğini vurguladı. Okulun, öğrencilerin kendilerini keşfetmelerine ve potansiyellerini en üst düzeye çıkarmalarına olanak tanıyan zengin bir eğitim ortamı sunduğu belirtildi.

Seminerde, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Taslağı'na da değinilerek, Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Canik Okulları'nın bu modelle örtüşen eğitim anlayışı vurgulanırken,
Prof. Dr. Akçadağ konuşmasında şunlara değindi; "Eğitimin büyük hazırlığı evde olmak zorunda. Küçük hazırlığı da okulda olmak durumunda. Eğitimin %60'ı evde, %40'ı okulda verilir. Ama bu böyle olmuyor. Gördüğüm tablo bu değil. Öğretmen çok anlatınca çok iyi iş yaptığını düşünüyor. Ama öyle bakmıyorum. Eğitim biçimimiz, öğretmenin düz anlatım, soru-cevap ve sunum gibi ders anlatmasına yönelik olduğu için aradan zaman geçtiğinde o bilginin sadece %17'si kalıyor çocukta. Çocuğu merkeze alarak etkinlik temelli programda anlattığımız metotta değişkenlere bağlı olarak %70-90 arasında akılda kalıcı bilgiye ulaşmak mümkün."
Seminer, iftar programı ile son buldu.